ODPOWIEDŹ NA PYTANIE

Załóżmy, że interesuje nas odpowiedź na pytanie: ilu studentów jest w naszej przykładowej grupie? Jest to oczywiście problem jednostkowy. -Łatwo’możemy znaleźć problemy o’podobnej strukturze,’np. ile elemen­tów zawiera lista;.[1. 2,3]? Ponieważ, mamy prawo przypuszczać, że po­dobne problemy będą pojawiały się dosyć często w różnych zagadnieniach, warto zamiast naszego, problemu- jednostkowego sformułować problem ogólny. Czy tak sformułowany problem ogólny obejmuje nasze pytanie jako ‚przypadek’ szczególny? To zależy, jakimi informacjami o naszej grupie dysponujemy. Jeżeli znamy tylko, jak poprzednio, fakty to aby móc-skorzystać z programu ogólnego,-musimy umieć -zbudować listę nazwisk studentów — w- problemie: ogólnym zliczamy bowiem ele­menty listy, a nie ile jest faktów. Pamiętamy jednak, że odpowiednią listę możemy skonstruować za pomocą’: relacji „lista”.

Cześć, tu Róża! Witam Cię na moim rozkwitającym blogu poświęconym technice. Podzielę się z Tobą wskazówkami, wiedzą i informacjami jakie posiadam w tym temacie! Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz!